خواص کلم بروکلی چیست؟ خاصیت های کلم بروکلی | پزشکی

ناشر : دانلود آهنگ شاد

خواص کلم بروکلی چیست؟ خاصیت های کلم بروکلی | پزشکی


کلم بروکلی یکی از سبزیجات طبیعی و سالم است. کلم بروکلی متعلق به خانواده کلم‌هاست که این خانواده شامل کلم، کلم پیچ، کلم بروکسل، گل کلم می‌باشد.

این گیاه استثنائی شامل مواد غذایی خیلیی است و کالری خیلی اندکی وارد جسم می‌کند. اگر می‌خواهید سالم‌تر خوراکی میل کنید بایست استفاده کلم را در اولویت قرار دهید. اگر خود یا کودکتان بیشتر کلم بروکلی را دوست ندارید، مناسبتر است روش‌های مناسبتری برای پخت آن امتحان نمایید.

۵ فایده کلم بروکلی

استفاده گونه های متفاوت میوه و سبزیجات قادراست ریسک دچار به مریضی‌ها را کم شدن دهد و تندرستی کلی جسم را زیاد شدن دهد.

مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که زیاد شدن استفاده خوراکی های گیاهی همانند کلم بروکلی قادراست ریسک دچار به چاقی ، دیابت، مریضی‌های قلبی و دیگر موارد را کم شدن دهد. استفاده اینگونه مواد حتی قادراست در خوب شدن تقویت مو، زیاد شدن انرژی و کم شدن وزن سودمند باشد.

  1. بروکلی برای جنگیدن با سرطان:

استفاده مقادیر بالای سبزیجات متعلق به خانواده کلم‌ها سبب کم شدن ریسک دچار به سرطان به ویژه سرطان ریه و روده بزرگ می‌شود. مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که سولفورافان (ترکیبی که شامل سولفور است و مزه تندی به خانواده کلم‌ها می قسمتد) قادراست قدرت جنگیدن با سرطان را به کلم بدهد.

پژوهشگران گرفتنه‌اند که سولفورافان قادراست مانع فعالیت آنزیم هسیتون داستیلاز(HDAC) شود. این آنزیم در پیشرفت سلول‌های سرطانی اثر دارد. توانایی توقف آنزیم‌های HDAC قادراست مواد خوراکی شامل سولفورافان را به یک منشا قدرتمند برای جنگیدن و معالجه سرطان تبدیل کند.

سولفورافان هم اکنون به دلیل این توانایی مورد مطالعه قرار گرفته است. دیگر کلم‌ها همانند گل کلم، کلم بروکسل، کلم پیچ و گل کلم هنظیر کلم بروکلی اثر خیلی باارزشی در این جنگیدن دارند. ویتامین خیلی باارزشی که در کلم بروکلی وجود دارد فولات است. این ماده ریسک دچار به سرطان سینه در خانم ها را کم شدن می‌دهد.

استفاده به اندازه فولات در رژیم خوراکی (در مواد خوراکی) نیز قادراست در برابر سرطان روده، معده، لوزالمعده و گردن رحم جنگیدن کند.

اگرچه مکانیسممراقبت از جسم در برابر سرطان هنوز شناخته شده نیست اما پژوهشگران بر این باورند که تاثیر حفاظتی فولات به دلیل اثر آن در تولید DNA و RNA و پیشگیری از تکثیر ناخواسته است. هنوز نمایان نشده که فولات موجود در مکمل‌ها قادراست همین برتری را برای جسم داشته باشد.

  1. کلم بروکلی و خوب شدن تندرستی استخوان‌ها:

جذب ضعیف ویتامین K سبب ریسک دچار به عدم موفقیتگی استخوان می‌شود. تنها یک عهده از کلم بروکلی قادراست ۹۲ میکروگرم از ویتامین K مورد احتیاج هر روزه جسم شما را تامین نماید.

استفاده میزان به اندازه از ویتامین K قادراست سبب خوب شدن جذب کلسیم و کم شدن دفع ادراری کلسیم شود. کلم بروکلی همینطور قادراست احتیاج هر روزه شما به کلسیم رفع کند. یک عهده کلم بروکلی ۴۳ میلی گرم کلسیم برای جسم فراهم می‌کند.

  1. با استفاده بروکلی جوانتر دیده شدن:

آنتی اکسیدان‌ها و ویتامین C وقتی که به شکل طبیعی استفاده شود قادراست از ضرر نور خورشید به پوست پیشگیری کند و چین و چروک آن را کم شدن دهد.

وقتی که صحبت از ویتامین C می‌شود زیادتر مردم به مرکبات را در دید می‌گیرند امایک عهده کلم بروکلی نیز شامل ۸۱ میلی گرم از این ماده است. این میزان زیادتر از آن چیزی است که شما هر روزه به آن احتیاج دارید.

ویتامین C اثر خیلی باارزشی در تولید و تشکیل کلاژن بازی می‌کند. کلاژن سیستم حفاظتی مناسبی برای پوست فراهم می‌کند. ویتامین A و ویتامین E نیز برای تندرستی و ظاهر زیبای پوست سودمند است که هر دوی این مواد در کلم بروکلی یافت می‌شود.

  1. خوب شدن سیستم گوارش و سم زدایی طبیعی با کلم بروکلی:

میل کردن خوراکی هایی که دارای فیبر طبیعی هستند قادراست در جلوگیری از یبوست سودمند باشد. همین امر سبب می‌شود سیستم گوارشی تندرستی به اندازه را داشته باشد و ریسک دچار به سرطان روده بزرگ نیز کم شدن می یابد.

استفاده منظم فیبر، که برای دفع سموم احتیاج هست، اثر باارزشی در دفع مدفوع از جسم دارد. مطالعات اخیر نشان داده است که استفاده فیبر از طریق مواد خوراکی امکان پذیر است اثر خیلی باارزشی در مرتب کردن سیستم ایمنی و خوب شدن التهاب داشته باشد.

  1. خصوصیات کلم بروکلی در مقابل مریضی‌های مزمن:

بر اساس مطالعات انجام شده، استفاده بالای فیبر قادراست از پیشرفت مریضی‌های قلبی، سکته، پرفشاری، دیابت، چاقی و مریضی‌های روده‌ای پیشگیری کند.

استفاده بالای فیبر همینطور قادراست فشار خون و میزان کلسترول بد را کم شدن دهد. استفاده فیبر همینطور سبب کم شدن وزن در مردم چاق می‌شود.

اطلاعات غذا‌ای در مورد کلم بروکلی:

بر اساس تحقیقات انجام شده، یک عهده از کلم بروکلی خام (تقریبا ۹۱ گرم از آن) شامل ۳۱ کالری، ۰ گرم چربی، ۶ گرم کربوهیدرات و سه گرم پروتئین است. تنها یک عهده از کلم بروکلی قادراست احتیاج هر روزه شما به ویتامین C و K را فراهم کند.

همینطور این ماده منشا خیلی مناسبی از ویتامین A، فولات و پتاسیم است.

عوارض احتمالی کلم بروکلی:

اگر شما از رقیق کننده‌های خون همانند کومادین (وارفارین) مصرف می‌نمایید، مناسبتر است در مورد استفاده مواد خوراکی ویتامین K در رژیم خوراکی خود با دکتر مشورت نمایید. این ویتامین اثر خیلی باارزشی در لخته شدن خون بازی می‌کند.

داشتن یک مدلی غذا‌ای کامل برای جلوگیری از مریضی‌ها و دست یافتن به تندرستی کلی جسم سودمند است. به جای اینکه تنها بر روی یک ماده خوراکی تمرکز نمایید مناسبتر است در رژیم خوراکی خود از گونه های متفاوت مواد مصرف نمایید.